Alla inlägg den 15 december 2015

Av Doktor Stofil - 15 december 2015 18:51

Jag behövde ett par dagars semester, men visste att chefen inte skulle ge mig ledigt. Jag funderade länge på vad jag skulle göra, och fick en snilleblixt, jag skulle låtsas vara sinnessjuk och då skulle jag säkert skickas hem på grund av stress. Så jag hängde mig i taklampan och började surra lite.

Min blonda kollega frågade vad jag sysslade med.
Jag svarade: "Jag låtsas vara en glödlampa så chefen ska tro att jag har fått psykbryt och skickar hem mig ett par dagar."

Efter några minuters hängande i taklampan kom chefen förbi och skrek:

- Vad i helvete gör du där uppe?

- Jag är en glödlampa, svarade jag.

Chefen tittade på mig en stund och sade:
- Jag ser att du har bränt ut dig helt, gå hem och vila ett par dagar!

Jag klättrade ner och skulle just gå ut ur rummet när min blonda kollega ställde sig upp och följde efter mig.
- Å vart ska du då?!, frågade chefen.

Blondinen tittade på chefen och svarade:
- Jag går också hem. Jag kan ju inte jobba i mörker...

Av Doktor Stofil - 15 december 2015 18:44

Nu står jag inte ut längre, jag måste nog ringa polisen tror jag.
Det har flyttat in en kvinna i smyg hos mig. Jag ser henne ibland när jag går förbi spegeln. Hon är fet och ser ganska sur ut. Hon har inte alls min smärta fulländade figur eller mitt charmiga leende. Hon betalar ingen hyra så det minsta man kan begära är väl att hon städar ln.iiiiiiiiite Men icke. Snarare tvärtom. Hon rör till d......et mesta och gömmer undan grejer så jag får gå och leta i timtal efter saker o ting. Min mat är för det mesta uppäten när jag blir sugen på något gott. När jag känner att jag vill ha ett glas vin, ja, då är det nästan tomt i vinboxen. Den som skulle räcka minst ett par veckor till.
Klart att hon varit där också o snyltat. Det värsta är att jag tror att kärringen stjäl också. Så fort jag fått in pengar på kontot, så går det inte lång tid förrän det är tomt igen. Antagligen har hon hittat min bankomat kod o går där o nallar. Men vet du, i förra veckan skulle jag ta ett nytt passfoto, precis när blixten skulle avfyras tror du inte att människan tränger sig in i fotoautomaten o sätter sig framför mig. Nu får jag dras med det hemska fotot i mitt pass i åratal. Nej, jag måste ringa polisen o anmäla det här så det blir som förr igen.....

Av Doktor Stofil - 15 december 2015 18:23

Jimmie Åkesson träffar biskopen och de diskuterar tillvarons väsentligheter.
- Ett faktum är att om du går ut i regnet och vänder ansiktet mot skyn så kommer du att få en sanningens uppenbarelse, säger biskopen.

Jimmie blir nyfiken och följer rådet. Men återvänder besviken.

- Jag stod där och regnet rann innanför kragen. Jag kände mig faktiskt som en idiot!

- Ja, se där, säger biskopen.

Av Doktor Stofil - 15 december 2015 13:21

- Han slog mig i ansiktet med ett tangentbord!
- Kan du beskriva slaget?
- Inte hårt, inte löst, typ.
- Ah, så det var ett mellanslag?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards