Alla inlägg den 5 december 2015

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 21:41

EN DAG I EDENS LUSTGÅRD ROPADE EVA HÖGT TILL GUD:

- Min skapare, jag har ett problem.

- Vad är ditt problem, Eva?

- Jag vet att du skapade mig och försåg mig med denna vackra trädgård med alla dessa underbara djur och den dråpligt roliga ormen, men jag är helt enkelt inte lycklig.

- Hur kan det komma sig, Eva? hördes det uppifrån.

- Min skapare, jag är ensam och dödligt trött på äpplen.

- Jaså, är det där problemet ligger då har jag en lösning. Jag ska skapa en man till dig.

- Vad är en man?

- Denne man kommer att vara en varelse full med skavanker och dåliga egenskaper. Han kommer att ljuga, bedra och skryta; med andra ord, han kommer att ge dig bekymmer.

Men han kommer också att vara större, snabbare och tycka om att jaga och döda saker. Han kommer att tillfredsställa dina fysiska behov. Han kommer dessutom att gotta sig i barnsliga nöjen såsom slagsmål och sparka på en boll.

Eftersom han inte kommer att vara alltför skärpt, måste du hjälpa honom tänka efter och ständigt vara honom behjälplig med lämpliga råd.

- Det låter för bra för att vara sant, sa Eva med ögonbrynen höjt av förvåning. Vad är haken?

-Tja, svarade Gud, du kan få honom på ett villkor.

- Vilket då?

- Som jag nämnde tidigare; denna man kommer att vara stolt, arrogant och beundra sig själv mer än allt annat så du måste låta honom tro att jag skapade honom först. Du får aldrig glömma bort det. Detta blir vår alldeles egna lilla hemlighet du vet - oss kvinnor emellan...

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 18:39

Lisa körde vilse i en snöstorm.
Hon grips inte av panik, eftersom hon mindes vad hennes pappa hade berättat för henne:
"Om du någonsin fastnar i en snöstorm, vänta tills en plogbil kommer och följ sedan efter den."
Sagt och gjort, ganska snart kom plogbilen förbi, och hon började att följa efter den.
Hon följde plogen i ca en timme, då stannade föraren av plogbilen, kom ut och frågade henne vad hon höll på med !?
Stammande förklarade hon för honom:
" Pappa har sagt till mig, om jag någonsin fastnar i snöstorm, följ en plogbil".
Föraren nickade och sa:
" Ja, ja, nu jag är klar med parkeringen på Willys, vill du följa med mig till Ica nu... !!?

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 16:05

För inte alls så länge sedan och långt borta där bara fantasins obefintliga gränser finns, skulle Julomten göra sig redo för sin årliga rundtur.
Men just den här dagen var det bara en massa bekymmer och problem överallt.
Fyra av hans smånissar var dessvärre sjuka och vikarierna kunde inte producera leksaker lika snabbt som de ordinarie nissarna.
Den så normalt lugna Jultomten började känna sig rejält pressad av att ligga efter i tidtabellen.
Så som en oönskad faktura från posten meddelade fru Tomte att hennes mamma tillika Jultomtens svärmor skulle komma på besök.
Ja, herre min skapare, inte den gamla skatan just nu tänkte Jultomten.
Detta stressade Jultomten ännu mer såklart.
När han gick för att sela renarna upptäckte han att tre av dom skulle till att föda och två hade hoppat över stängslet och var ute och rumlade runt på egen hand.
Nu började det verkligen kurra rejält otäckt i magen på vår stackars jultomte.
När han skulle börja lasta släden gick såklart en bräda av och säcken med alla leksakerna föll i marken och samtidigt gick de inslagna paketen upp.
Leksakerna spreds ut runt släden och låg huller om buller på marken.
Rejält frustrerad av allt detta gick Jultomten in för att få sig en kopp kaffe och en stor rejäl singelmalt whisky för att lugna ner de redan påfrestade och överkokta nerverna.
När han kom till barskåpet upptäckte han att smånissarna hade gömt spriten och det fanns inte som en droppe att dricka.
Jultomten gick bokstavligen i taket och i sin ännu mera och snart ohanterliga frustration tappade han kaffepannan som gick i tusen bitar och som i sin tur spreds över hela köksgolvet.
När han väl hämtade kvasten för att sopa upp bitarna upptäckte han att mössen hade ätit upp alla stråna i kvasten.
Mitt i allt elände så ringde det på dörren och Jultomten gick stönande och muttrande för att öppna.
Där stod en liten ängel med en stor och vacker julgran. Ängeln undrade:
-Var vill du jag skall ställa den här julgranen, Tomten?
.........och det mina vänner är historien om varför vi har en ängel i toppen på julgranen.

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 11:24

 

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 11:15

En man var på väg hem från jobbet. Tyvärr hade bussen blivit sen och han var tvungen att ta en taxi. När taxin kom fram till mannen hus så körde chauffören rakt förbi mannens avfart.

Lite snopen så knackade mannan försiktigt på chauffören på axeln. Då skrek föraren rakt ut, kissade på sig, fick sladd på bilen, krockade nästan med en bil i andra körfältet och stannade till sist några centimeter framför en lyktstolpe.

Det tyst ett par sekunder sedan sa föraren, ”Ledsen, det här är min första dag på jobbet. Jag har kört likbil i 20 år.”

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 09:27

Två grannar står och pratar vid staketet då den ene säger, om jag går in till dig o sätter på din fru, blir vi släkt då? Den andre funderar ett tag, Nej men vi blir kvitt!

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 08:17

Varför ser du så ledsen ut?
- För att min fru ska resa bort.
- Du behöver väl inte se så ledsen ut för det?
- Jo, för annars åker hon inte.

Av Doktor Stofil - 5 december 2015 06:50

En man säger till sin bordsdam:
-Säg mig, skulle du kunna vara otrogen för tio miljoner kronor?
-Ja, det tror jag nog, svarar hon.
-Skulle du kunna vara otrogen för en tia?
-Fy, vad tror du att jag är för en slags kvinna, säger hon förorättad.
Mannen svarar:
Det har jag redan konstaterat. Nu diskuterar vi bara priset.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards