Alla inlägg under januari 2016

Av Doktor Stofil - 31 januari 2016 13:02

Ilsken fru till äkta mannen som sitter i undertröja med öl, och tidning framför tv:n och ser på rapport.
- Sen vi gifte oss vill du aldrig gå ut?!
- Nä, jag har som princip att aldrig gå ut med gifta kvinnor!

Av Doktor Stofil - 31 januari 2016 12:19

- Visst var det fattigt i mitt barndomshem. Men konstigt nog var det först den gången när jag fick se en råtta i skafferiet som jag riktigt insåg hur eländigt vi hade det...
- Äsch, råttor fanns väl i alla skafferier på den tiden!
- Ja,ja, men den här satt och grät!

Av Doktor Stofil - 31 januari 2016 10:32

En gammal man som ligger på sin dödsbädd säger till sin fru:
- När jag är borta vill jag att du gifter dig med Benny Jönsson.
- Varför Benny Jönsson? svarar frun. Du har ju hatat honom i hela ditt liv.
- Japp, och det gör jag fortfarande.

Av Doktor Stofil - 31 januari 2016 07:41

Fröken i första klass berättade för klassen att hon är AIK-supporter. Hon bad de elever som också är AIK-supporters att räcka upp handen.

Barnen var inte riktigt säkra på vad en AIK-supporter var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen.

En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden.
- För att jag inte är en AIK-supporter, svarade Lisa.
- Vad är du då?, frågade fröken.

Flickan svarar med stolt röst:
- Jag är Djurgårds-supporter så klart.

Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är ett Djurgårds-supporter.
- Tja, min mamma och pappa är Djurgårds-supporters, så jag är också Djurgårds-supporter.

Lärarinnan blev nu arg.
- Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en dåre, och din pappa också var en dåre. Vad skulle du då vara?

Lisa funderar en stund, ler och säger:
- Jaa, då skulle jag vara AIK-supporter.

Av Doktor Stofil - 31 januari 2016 07:34

Det var en brunett, en rödhårig och en blondin som precis hade dött och skulle komma till himlen, men för att komma dit var dom tvungna att gå upp för en trappa med 1000 trappsteg.

Problemet var att för varje trappsteg skulle Gud säga ett skämt, och den som skrattade skulle åka ner i Helvetet.

Så var det iallafall Brunetten som började, hon kom till 267 innan hon skrattade och ramlade ner i Helvetet.

Sen var det den Rödhårigas tur, hon kom till 422 innan hon ramlade ner.

Sist ut var Blondinen, och hon kom ända till 999 innan hon skrattade, och det innan Gud hann säga sitt skämt.

Gud frågade:
- Vad är det som är så roligt, jag har ju inte sagt skämtet än?!

Då svarade Blondinen:
- Nu fattade jag det första skämtet!

Av Doktor Stofil - 29 januari 2016 14:35

Män är som snöstormar, sa flickan. Man vet aldrig när de kommer, hur länge det varar eller hur många centimeter man får...

Av Doktor Stofil - 29 januari 2016 11:13

Hans fru satt på sängkanten. Han såg på henne och sa skamset:
- Jag har en bekännelse.
- Det behövs inte, sa hon.
- Jo, jag vill verkligen erkänna detta innan det är för sent. Jag vill dö i frid. Jag har legat med din syster, två av dina bästa vänner och även din mamma!
- Jag vet, sa hon, men luta dig bara tillbaka nu och låt giftet få verka.

Av Doktor Stofil - 29 januari 2016 10:55

En full kille stapplar runt på trottoaren och viftar med bilnyckeln. 

En polis frågar "Har ni problem?" 

"Ja, nån har schnoott min bil!" 

"Var såg du den sist?" frågar polisen. 

"Den schatt här - på min nyckel!" 

Polisen himlade med ögonen och sa, "Det var synd, men jag kan köra dig hem. Men knäpp gylfen – din grej hänger ut!" 

Killen tittar ner, sen utbrister han; O´nej dom har schnott min tjej åschå!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards