Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Rasisten Bjuder

Av Doktor Stofil - 26 februari 2016 11:05

En man gick in på en fullsmockad bar. Han tittar runt i baren och får syn på en färgad man som sitter i ena hörnet. Mannen går framtill bardisken, vänder sig om och utropar: ”Jag kommer att bjuda alla här inne på ett glas förutom den svarta killen i hörnet där borta!”

Alla i lokalen jublar över beskedet att de kommer att få dricka gratis och när mannen beställt in den sista ölen höjer den färgade mannen sin tumme och säger ”Tack, kompis!”

Rasisten blir något förvånad över hans reaktion men tänker inte överdrivet mycket på det.

Nästa kväll återvänder den rasistiska mannen till baren och även denna kväll sitter den färgade mannen i hörnet på lokalen. Så mannen går återigen fram till bardisken, vänder sig om och säger: ”Även idag kommer jag att bjuda alla här inne på en gratis öl, förutom den svarta mannen i hörnet!”

Återigen möts han av jubel från människorna i baren som njuter av mannens generositet. När han beställt in den sista ölen vänder sig den färgade mannen om igen, höjer tummen och säger ”Tack, kompis!”

Den rasistiske mannen kliar sig i huvudet och frågar bartendern: ”Varför envisas den där svarta mannen med att tacka mig trots att han är den enda jag inte köper någon öl till?”

”Tjaaa…”, svarar bartendern, ”han äger den här baren”.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 15:00

Ett par är på sin första dejt. De sitter och hånglar i en bil några mil utanför stan. Det börjar gå hett till när tjejen plötsligt säger: ''Jag skulle förstås ha berättat det innan, men jag är prostituerad. Om du vill ha sex kostar det 750 kr''. Ma...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 14:52

Gittan hade varit på ett riktigt party och tog oförståndigt bilen till jobbet dagen efter. Naturligtvis blev hon stoppad i en poliskontroll och blev ombedd att blåsa. - Ja det må jag säga sa polisen och studerade blåsan, ni måste ha fått i er ett par...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:46

Lasse är kroppsbyggare och går på krogen för att spänna sig en kväll. Där träffar han Maggan som följer med honom hem lite senare på kvällen. Han tar av sig tröjan och Maggan utbrister: - Åh, vilka imponerande bröstmuskler du har! - Det är 500 kilo ...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:42

En norrlänning som hade varit fast på en öde ö satt på stranden och tittade ut över havet som vanligt. Då plötsligt såg han en prick på horisonten. Han tänkte för sig själv, ”Det är i alla fall inte ett skepp det där.” I takt med att at...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:30

Dottern är med barn och fadern blir rasande. -"Vem är svinet? Jag kräver att få veta. Du måste berätta om det inträffade för din far." När tjejen äntligen fick ett ögonblick för sig själv så ringde hon ett samtal. En halvtimme senare så anländer en s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards