Alla inlägg den 18 november 2015

Av Doktor Stofil - 18 november 2015 18:31

Det var tre kannibaler som sökte jobb på en fabrik. Chefen sa:
- Okej, så här är det, jag vill INTE veta av att ni äter upp nån kollega, kund eller nån över huvudtaget! Förstått?
Kannibalerna nickade och lovade att inte äta upp nån.
Månaderna gick, allt var frid och fröjd. Men plötsligt kom deras chef, stormade fram till kannibalerna och skrek:
- Var är städerskan? Har ni ätit upp städerskan??
Kannibalerna tittade på varandra och sa:
- Vi lovar! Vi har inte rört henne!
Chefen var ursinnig men gick snabbt därifrån. Hövdingkannibalen vände sig då till de andra och sa:
- Okej, vi har den senaste tiden ätit 2 mellanchefer, 3 projektledare, 1 administratör och 1 personalchef utan att nån märkt det, vem fan var tvungen att käka städerskan??

Av Doktor Stofil - 18 november 2015 15:58

En liten pojke på bussen satt bredvid en man som läser en bok.
Pojken märkte att mannen hade sin krage bakochfram.
Den lille pojken frågade varför han hade kragen bakochfram.
Mannen, som var en präst, sa:
- Jag är en Fader ...
Den lille pojken svarade:
- Min pappa bär inte kragen på det sättet.
Prästen tittade upp från sin bok och svarade:
- Jag är Fader till många barn.
Pojken sade:
- Min pappa har 4 pojkar, 4 flickor och två barnbarn, och han sätter inte kragen på det sättet!
Prästen, nu lite otålig, sa:
- Jag är Fadern av hundratals, och gick tillbaka till att läsa sin bok.
Den lille pojken satt tyst, tänkte en stund, sedan lutade han sig över och sa:
- Kanske du ska använda kondom och sätta byxorna bakochfram istället för kragen
!

Av Doktor Stofil - 18 november 2015 07:18

En advokat dog och hittade av en lump vägen till pärleporten. Väl där frågade Sankte Per honom: - Vad har du gjort för att förtjäna att komma in i himlen?
Advokaten funderade länge och väl men slogs till sist av en tanke:
- Förra månaden gav jag en hemlös som bodde på gatan en tjuga.
Sankte Per bad ängeln Gabriel att kontrollera detta och fick beskedet att det var sant.
- Ok, det må så vara, men att ge bort en tjuga är knappast tillräckligt för att komma in i himlen.
Advokaten som spenderat hela sitt liv på sin advokatbyrå blev desperat:
- Vänta vänta... Det är uppenbart att jag är en god människa eftersom jag gav ytterligare en tjuga till en annan hemlös man för fyra år sedan.
Ängeln Gabriel kontrollerade om detta stämde och det gjorde det.
Sankte Per blev osäker och viskade till ängeln Gabriel:
- Vad tycker du att vi ska göra med den här advokaten?
Ängeln Gabriel tittade länge på advokaten innan han sa:
- Vi ger honom tillbaka hans fyrtio spänn och ber honom dra åt helvete.

Av Doktor Stofil - 18 november 2015 07:13

- Är din man hemma?
- Nej, han gick just på auktion.
- Hur mycket fick du för honom?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards