Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Presenterna till mor

Av Doktor Stofil - 30 oktober 2015 09:51

Den gamla, halvblinda damen hade tre söner som tävlade om vem som var mest omtänksam gentemot sin gamla mor.

Den första sonen köpte henne en stor och fin herrgård och tänkte att det var det bästa någon av dem kunde ge henne.

Den andra sonen köpte en vit och lyxig Mercedes, inklusive chaufför, till sin mamma och tänkte att det skulle garanterat göra honom till mammans favorit.

Den tredje sonen var tvungen att komma på något som skulle bräcka de andra brödernas gåvor så han köpte en sällsynt papegoja som han tränade upp till att kunna hela bibeln utantill. Man kunde be papegojan läsa vilken vers som helst ur den heliga skrift och den kunde den ord för ord. Sonen var väldigt nöjd med sin gåva.

Damen gick till den första sonen och sa: “Min kära son, huset är underbart, men det är för stort för mig. Jag bor endast i ett rum och det blir för mycket för mig att städa och hålla rent. Jag behöver inte huset, men tack ändå!”

Sen konfronterade hon sin andre son: “Min kära son, bilen är så fin och lyxig, men jag kan inte köra själv och jag gillar inte chauffören, så du kan lämna tillbaka bilen snälla du.”

Till sist gick hon till sin tredje son och sa: “Min kära son, jag vill tacka dig för den mest omtänksamma gåvan av alla! Kycklingen var utsökt!”

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 15:00

Ett par är på sin första dejt. De sitter och hånglar i en bil några mil utanför stan. Det börjar gå hett till när tjejen plötsligt säger: ''Jag skulle förstås ha berättat det innan, men jag är prostituerad. Om du vill ha sex kostar det 750 kr''. Ma...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 14:52

Gittan hade varit på ett riktigt party och tog oförståndigt bilen till jobbet dagen efter. Naturligtvis blev hon stoppad i en poliskontroll och blev ombedd att blåsa. - Ja det må jag säga sa polisen och studerade blåsan, ni måste ha fått i er ett par...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:46

Lasse är kroppsbyggare och går på krogen för att spänna sig en kväll. Där träffar han Maggan som följer med honom hem lite senare på kvällen. Han tar av sig tröjan och Maggan utbrister: - Åh, vilka imponerande bröstmuskler du har! - Det är 500 kilo ...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:42

En norrlänning som hade varit fast på en öde ö satt på stranden och tittade ut över havet som vanligt. Då plötsligt såg han en prick på horisonten. Han tänkte för sig själv, ”Det är i alla fall inte ett skepp det där.” I takt med att at...

Av Doktor Stofil - 4 mars 2016 07:30

Dottern är med barn och fadern blir rasande. -"Vem är svinet? Jag kräver att få veta. Du måste berätta om det inträffade för din far." När tjejen äntligen fick ett ögonblick för sig själv så ringde hon ett samtal. En halvtimme senare så anländer en s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards